„Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta” – II edycja

Cele projektu:

  1. Rozwijanie kreatywności uczniów.
    Zajęcia matematyczne prowadzone w sposób twórczy mają na celu stymulowanie
    myślenia kreatywnego u uczniów, aby potrafili oni samodzielnie poszukiwać
    nieszablonowych rozwiązań problemów matematycznych.
  2. Zwiększenie zainteresowania matematyką.
    Poprzez wprowadzenie elementów kreatywnych, takich jak gry, zadania logiczne czy
    projekty interdyscyplinarne, projekt ma na celu wzbudzenie zainteresowania
    matematyką wśród uczniów, którzy dotychczas mogli ją postrzegać jako trudną lub
    nudną.
  3. Praktyczne zastosowanie matematyki.
    Projekt ma na celu pokazanie, jak matematyka jest obecna w codziennym życiu oraz w
    kontekście różnych świąt i wydarzeń, co może pomóc uczniom zrozumieć jej znaczenie
    i użyteczność.
  4. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
    Poprzez zadania grupowe i projekty, uczniowie mają okazję rozwijać umiejętności
    współpracy, komunikacji i dzielenia się pomysłami.
  5. Wzmacnianie kompetencji kluczowych.
    Projekt ma na celu rozwijanie kompetencji matematycznych, a także umiejętności
    logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i analizy danych.
  6. Kształtowanie pozytywnych postaw.
    Projekt dąży do budowania pozytywnego nastawienia uczniów do matematyki,
    pokazując ją jako dziedzinę, w której można odnaleźć radość i satysfakcję z odkrywania
    i rozwiązywania problemów.
Skip to content